Viktor & Rolf – модний дом з країни в котрій «моди немає»

«У моді немає нічого неможливого» – ця цитата належить модним дизайнерам з Нідерландів Віктору Хорстінг і Рольфу Снерену. І саме вона найкраще відображає історію створення їх модного будинку і сходження на модний Олімп.

Модному будинку, який відомий у всьому світі, виповнюється 25 років – і саме час згадати історію Viktor & Rolf. Адже їх покази більше нагадують театральні постановки з власною історією, а кожна колекція – заворожує уяву їх шанувальників.

Дизайнери народилися в Нідерландах. І Віктор, і Рольф вчилися в Академії Мистецтв, де і зустрілися в кінці 80-х років. Коли навчання закінчилося, вони вдвох переїхали в Париж, і разом працювали у Мартіна Маржела – бельгійського дизайнера-деконструктивіста, відомого своїми епатажними колекціями.

Ідея створення спільного бренду прийшла до дизайнерів в 1993 році і в цьому році бренд Viktor & Rolf нарешті побачив світ.

Перша колекція, під назвою Hyères здобула неабияку славу у критиків, через незвичайні силуети тканин, вона отримала три премії на фестивалі моди, які є міжнародним.

Успіх молодого модного будинку був оголомшеним. Потім молоді дизайнери вступили в об’єднання Le Cri Neerlandais – організацію з іншими молодими дизайнерами, з якими провели кілька показів в Парижі. Але об’єднання розпалось, і далі вони пішли своїм шляхом – почали працювати над створенням власного імені. Наступна колекція випущена ними, була невдалою з точки зору успішності – критики і шанувальники майже не помітили її. І нідерландські дизайнери зважилися на відчайдушний крок – вони розвісили на паризьких вулицях плакати “Віктор і Рольф протестують у формі страйку”.

Viktor-Rolf-Spring-Summer-2019-Haute-Couture-Collection-Paris-Featured-Image

Такий крок не пройшов непоміченим і наступна колекція, випущена в рамках галереї мистецтва Torch, здобула набагато більший успіх. Крім цього, дизайнери показали те, що ніхто не робив до них – процес творення сукні, починаючи від ескізу до готового одягу наподіумі. ЗМІ відповіли на це, назвавши дизайнерський дует “несподіваним і несхожим на інших”.

 

Багато в чому, Віктор і Рольф були першопрохідцями. У 1999 році вони показали широкому загалу колекцію “Матрьошка”, принцип якої був простий: на подіумі, який обертався стояла модель (цією моделлю стала Меггі Райзер) і вона поступово змінювала образи з колекції. На той момент, така ідея – вивести на подіум всього одну модель, була революційною.

З тих пір, ЗМІ та модні критики з цікавістю спостерігали за розвитком цього модного будинку. Тому що кожен їх показ нагадував яскравий модний перфоманс, який запам’ятовувався надовго. Наприклад, в 2001 році модний будинок представив колекцію “Чорна діра”, моделі в якій були повністю пофарбовані в чорний колір, а в 2002 році для сезону весна-літо дизайнери випустили колекцію, виконану в білій колірній гамі, протиставляючи її попередній колекції.

У 2003 році модний будинок Viktor & Rolf зазначив десять років спільної роботи, задіявши для цього Паризький Музей моди – дизайнери показали там ретроспективу своїх творінь, виділивши їх в окрему колекцію.

З тих пір сталося ще багато, наприклад, колаборації з брендами, серед яких Samsonite, H & M, Diesel. Кожен свій показ дизайнери з Нідерландів перетворювали в яскраве шоу, яке нікого не залишало байдужим – наприклад, в рамках колекції, випущеної дизайнерами в 2013 році, вони показали сукні, які присвятили голлівудським актрисам 1930-х років.

Яким тканинам цей модний будинок віддає перевагу? За 25 років існування будинку Viktor & Rolf було різне – і сміливі експерименти, і більш традиційні рішення. Дизайнери віддають перевагу зовсім різним тканинам, все залежить від колекції, її ідеї, цінностей і місії, яку вони хочуть показати. Але деякі закономірності все-таки простежуються. Наприклад, Віктор і Рольф часто використовують атлас, шовк, сатин, мереживо.

 

Одяг бренду люблять зірки. Серед шанувальників цього модного будинку неодноразово були помічені такі світові знаменитості, як Мадонна, Гвен Стефані, Наталі Портман та інші. Всі вони з’являлися в нарядах від бренду на червоних доріжках.

Бренд випускає також і чоловічий одяг. І якщо в жіночому одязі дизайнери пропонують більш широке розмаїття варіантів і фасонів, які вражають уяву, чоловічий одяг виглядає дуже стримано і консервативно. Дизайнери самі кажуть, що чоловічий одяг – “ніколи не стане настільки театральним” і що вони не прагнуть робити революцію в цій галузі.

 

Що ж, на думку дизайнерів, для їх модного будинку найважливішим є те, як вони пов’язані з модою в Нідерландах, у якої є своя самобутня історія розвитку? Найважливіше, на думку Віктора і Рольфа, – залишатися чесними і незалежними, привносити в модний світ власну родзинку. А місце народження і регулярні подорожі дозволяють дизайнерам по-іншому дивитися на речі, використовуючи іншу точку зору – і це часто знаходить відображення в їх колекціях.

No comments yet.

Залишити відповідь

*

code